cinephileΑΦΙΕΡΩΜΑ

Οι 100 καλύτερες ξενόγλωσσες ταινίες όλων των εποχών, σύμφωνα με το BBC

Γράφει ο Ζαχαρίας Σκεπετζής

Το 2018, ανακοινώθηκε από το BBC μια λίστα με τις 100 καλύτερες ξενόγλωσσες κινηματογραφικές ταινίες όλων των εποχών. Η επιλογή των ταινιών έγινε μετά από ψηφοφορία στην οποία έλαβαν μέρος 209 κριτικοί ταινιών από 43 χώρες σε όλο τον κόσμο και απαραίτητη προϋπόθεση ήταν να ψηφίσουν ταινίες στις οποίες η βασική γλώσσα είναι οποιαδήποτε άλλη εκτός της Αγγλικής.

Η λίστα χαρακτηρίζεται από μια μεγάλη ποικιλία όσον αφορά στη χώρα προέλευσης, τη γλώσσα και το χρόνο δημιουργίας των ταινιών, δίνοντάς της ένα πολυπολιτισμικό χαρακτήρα που ξεδιπλώνεται σε όλες τις περιοχές του κόσμου και σε βάθος χρόνου.

Παρακάτω φαίνονται κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία με τις ταινίες αυτής της λίστας και ακολουθούν οι 100 καλύτερες ξενόγλωσσες ταινίες με αύξουσα αρίθμηση, από το Νο 1 ως το Νο 100.

Για τις δέκα πρώτες ταινίες υπάρχουν τα αντίστοιχα trailers καθώς και οι αφίσες για την προώθησή τους. Πέρα από τις δέκα πρώτες, γίνεται ειδική αναφορά και στη μοναδική ελληνική ταινία που υπάρχει σε αυτή τη λίστα και δεν είναι άλλη από την ταινία “Τοπίο στην Ομίχλη” του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, στη θέση Νο 100.

Πηγές:
http://www.bbc.com/culture/sto...
http://www.bbc.com/culture/sto...
http://www.bbc.com/culture/sto...
https://el.wikipedia.org/wiki/
https://www.imdb.com/
https://www.athinorama.gr/

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Η λίστα αυτή με τις 100 πρώτες ξενόγλωσσες ταινίες περιλαμβάνει:

  • 67 διαφορετικούς σκηνοθέτες
  • 24 διαφορετικές χώρες
  • 19 διαφορετικές γλώσσες


Η γλωσσική εκπροσώπηση
Η Γαλλική γλώσσα φαίνεται να ξεχωρίζει, μια και 27 από τις 100 ταινίες είναι σ' αυτή τη γλώσσα, ενώ 12 από αυτές είναι στα Κινέζικα και από 11 είναι στα Ιταλικά και στα Ιαπωνικά. Επιπλέον, ήταν αρκετές οι γλώσσες με μια μόνο ταινία για να τις αντιπροσωπεύει και μεταξύ αυτών τα Λευκορώσικα με την ταινία “Come and See”, τα Ρουμάνικα με την ταινία “4 Months, 3 Weeks and 2 Days”, τα Σενεγαλέζικα με την ταινία “Touki Bouki” αλλά και τα Ελληνικά με την ταινία “Τοπίο στην Ομίχλη” του Θεόδωρου Αγγελόπουλου.

Η εκπροσώπηση του γυναικείου φύλου
Δυστυχώς, και σ' αυτή τη λίστα ταινιών, η εκπροσώπηση του γυναικείου φύλου στη σκηνοθεσία είναι ελάχιστη μια και μόνο 4 από τις 100 ταινίες έχουν πίσω από την κάμερα γυναίκες σκηνοθέτιδες, παρόλο που ζητήθηκε από αρκετές γυναίκες κριτικούς κινηματογράφου να λάβουν συμμετοχή στη συγκεκριμένη ψηφοφορία και τελικά αυτές που ανταποκρίθηκαν φτάνουν τις 94 στους 209, δηλαδή στο 45% του συνόλου των κριτικών.

Η εκπροσώπηση της Ανατολικής Ασίας
Το ένα τέταρτο των ταινιών, δηλαδή 25 από τις 100 προέρχονται από χώρες της Ανατολικής Ασίας και πιο συγκεκριμένα: 11 από την Ιαπωνία, 6 από την Κίνα, 4 από την Ταϊβάν, 3 από το Χονγκ Κονγκ και 1 από τη Νότια Κορέα. Φαίνεται πόσο έντονη είναι η επίδραση του ασιατικού κινηματογράφου και από το γεγονός ότι στο Νο 1 βρίσκεται η ταινία “Seven Samurai” του Ιάπωνα σκηνοθέτη Akira Kurosawa. Φυσικά, για να φτάσει αυτή η ταινία στο Νο 1 των προτιμήσεων, σημαίνει ότι χαίρει της εκτίμησης ενός μεγάλου αριθμού κριτικών σε όλον τον κόσμο, οι οποίοι φαίνεται να λατρεύουν το κινηματογραφικό έργο του Ιάπωνα δημιουργού, μια και έχουν συμπεριλάβει στα 100 ακόμα τρεις ταινίες του∙ το “Rashomon” στο Νο 4, το “Ikiru” στο No 72, και το “Ran” στο Νο 79. Όμως εδώ το παράδοξο είναι ότι κανένας από τους έξι Ιάπωνες κριτικούς κινηματογράφου που ψήφισαν γι' αυτή τη λίστα, δεν συμπεριέλαβε καμία απολύτως ταινία του Akira Kurosawa στη δεκάδα των προτιμήσεών τους!

Αναλυτικά τα ονόματα των 209 κριτικών ανά τον κόσμο καθώς και τις 10 ταινίες που ψήφισε ο καθένας από αυτούς, μπορείτε να βρείτε εδώ.

Η χρονική κατανομή στις δεκαετίες
Μέσα στην πρώτη δεκάδα αλλά και σε ολόκληρη τη λίστα, κυριαρχούν ταινίες από τις δεκαετίες '50 και '60. Από αυτές δύο είναι δημιουργίες του Akira Kurosawa “Seven Samurai” και “Rashomon” και δύο του Federico Fellini “La Dolce Vida” και “8½”. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ταινία από το έτος 2000 “In the Mood for Love” του σκηνοθέτη Wong Kar-wai η οποία εκπροσωπεί στη δεκάδα τον 21ο αιώνα. Στο σύνολο της λίστας με τις 100 ταινίες υπάρχουν:

  • 4 ταινίες από τη δεκαετία 1920-1929
  • 5 ταινίες από τη δεκαετία 1930-1939
  • 4 ταινίες από τη δεκαετία 1940-1949
  • 20 ταινίες από τη δεκαετία 1950-1959
  • 20 ταινίες από τη δεκαετία 1960-1969
  • 12 ταινίες από τη δεκαετία 1970-1979
  • 9 ταινίες από τη δεκαετία 1980-1989
  • 13 ταινίες από τη δεκαετία 1990-1999
  • 11 ταινίες από τη δεκαετία 2000-2009
  • 2 ταινίες από τη δεκαετία 2010-2019

Η ελληνική εκπροσώπηση
Η μοναδική ταινία που εκπροσωπεί τη χώρα μας βρίσκεται στη θέση με το Νο 100 της λίστας και δεν είναι άλλη από το φιλμ “Landscape In The Mist” ή “Τοπίο στην Ομίχλη” όπως είναι γνωστό στην Ελλάδα, του Θεόδωρου Αγγελόπουλου από τη χρονιά του 1988. Εξέχουσα θέση έχει το “Τοπίο στην Ομίχλη” στις προτιμήσεις του κινηματογραφικού κριτικού Lalit Rao από την Ινδία που το έφερε στην πρώτη θέση των προτιμήσεών του για την καλύτερη ξενόγλωσση ταινία όλων των εποχών. Συνολικά, οι ταινίες του Αγγελόπουλου βρέθηκαν 7 φορές μέσα στις αγαπημένες των κριτικών απ' όλο τον κόσμο και πέρα από το “Τοπίο στην Ομίχλη” ψηφίστηκαν και άλλες ταινίες του όπως Το λιβάδι που δακρύζει, Το βλέμμα του Οδυσσέα και Ο Μεγαλέξανδρος.

Μια άλλη ταινία που βρίσκεται στο Νο 91 της λίστας, δεν είναι ακριβώς ελληνική αλλά σίγουρα θυμίζει Ελλάδα. Πρόκειται για το Rififi του Jules Dassin (Ζυλ Ντασέν) από το 1955. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης ήταν αμερικανικής καταγωγής και έζησε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Μετά το γάμο του όμως με τη Μελίνα Μερκούρη θεωρούσε τον εαυτό του ως Έλληνα και όπως έλεγε χαρακτηριστικά: "Ήμουν Έλληνας πριν γνωρίσω τη Μελίνα".

ΟΙ 10 ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ BBC

Νο 1: Seven Samurai (Οι Επτά Σαμουράι), 1954 του Akira Kurosawa
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας:
Η ταινία επικεντρώνεται στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα, όταν ένα χωριό ρημάζεται από τις λεηλασίες ληστών, το οποίο μετά από ένα συμβούλιο με τον γέροντα του χωριού, αρχίζουν και ψάχνουν να βρουν σαμουράι για να τους προστατεύσουν από την επικείμενη επίθεση. Μία αποστολή πάει στην πόλη, ώστε να βρει τους σαμουράι. Τελικά, μετά από κόπο βρίσκουν επτά σαμουράι. Δεν τους ήταν εύκολο, γιατί δεν είχαν λεφτά να τους πληρώσουν, παρά μόνο τρεις φορές τη μέρα ένα πιάτο φαγητό. Αρκετοί σαμουράι ήταν εξαθλιωμένοι, οπότε δέχτηκαν αυτήν την προσφορά.
Όταν οι σαμουράι πάνε στο χωριό, οι χωρικοί αρχικά τους φοβούνται, αλλά μετά από ένα σκηνικό που έστησε ένας σαμουράι, άρχισαν να τους εμπιστεύονται. Κατόπιν, οι σαμουράι αρχίζουν και ετοιμάζουν τη μάχη: καταστρώνουν σχέδιο και οχυρώνουν το μέρος. Ωστόσο, προετοίμαζαν και τους χωρικούς για επίθεση. Πριν αρχίσει η επίθεση, αποστολή φεύγει ώστε να σκοτώσει ληστές, πιάνοντας τους στον ύπνο, η οποία χαρακτηρίζεται εν μέρει επιτυχημένη, καθώς εκεί πεθαίνει ο πρώτος σαμουράι.
Η μέρα της επίθεσης έφτασε και σιγά σιγά το χωριό, απωθεί τους ληστές. Από τους 40 συν ληστές είχαν μείνει μόνο 13, και όλο το χωριό ετοιμαζόταν για την τελική μάχη. Τελικά οι ληστές πεθαίνουν όλοι. Παρόλα αυτά, οι επτά σαμουράι, έμειναν στο τέλος τρεις. Η ταινία τελειώνει με τους τρεις εναπομείναντες σαμουράι να βλέπουν το νεκροταφείο, μαζί με τους τέσσερις χαμένους συντρόφους τους, και όσους χωρικούς χάθηκαν. Οι χωρικοί, πλέον ανακουφισμένοι και χαρούμενοι τραγουδούν, θερίζοντας παράλληλα τη συγκομιδή τους.

BBC-Films-Seven-Samurai-2.jpg#asset:2889
BBC-Films-Seven-Samurai-3.png#asset:2890
BBC-Films-Seven-Samurai-4.jpg#asset:2914

Νο 2: Bicycle Thieves (Κλέφτης ποδηλάτων), 1948 του Vittorio de Sica
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Ο Αντόνιο είναι ένας φτωχός νέος άνδρας, που ζει με την οικογένειά του στα περίχωρα της Ρώμης, λίγο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Για να πηγαινοέρχεται στη δουλειά του χρειάζεται ένα ποδήλατο, το οποίο και αποκτά. Ωστόσο, από την πρώτη κιόλας μέρα τού το κλέβουν. Απελπισμένος, ο Αντόνιο, με το γιο του, Μπρούνο, κι έναν γνωστό του οδοκαθαριστή, μαζί και με μερικούς συναδέλφους του τελευταίου, ψάχνουν να βρουν το ποδήλατο στα μέρη όπου διακινούνται κλοπιμαία. Κάποια στιγμή, εντοπίζει τον κλέφτη, αλλά τον χάνει από τα μάτια του. Αργότερα πέφτει τυχαία πάνω στο νεαρό κλέφτη, τον καταδιώκει μαζί με τον Μπρούνο, αυτός καταφεύγει στο σπίτι του, όπου τους περικυκλώνει ένα εχθρικό πλήθος —οι γείτονες του κλέφτη. Έρχεται η αστυνομία, αλλά ο Αντόνιο δεν είναι σε θέση να αποδείξει τον ισχυρισμό του. Στο γυρισμό, ο Αντόνιο αρπάζει ένα ποδήλατο έξω από ένα γήπεδο, καταδιώκεται όμως και συλλαμβάνεται. Ο κάτοχος του ποδηλάτου, ενώ αρχικά θέλει να τον παραδώσει στις Αρχές, στο τέλος τον λυπάται, βλέποντας τον Μπρούνο να κλαίει παραδίπλα. Η ταινία κλείνει με τη σκηνή όπου πατέρας και γιος, καθ' οδόν για το σπίτι τους, χάνονται, ανακατεμένοι μέσα στο πλήθος.

BBC-Films-Ladri-di-Biciclette.jpg#asset:2896

Νο 3: Tokyo Story (Ταξίδι στο Τόκιο), 1953 του Yasujirô Ozu
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Η πλοκή της ταινίας επικεντρώνεται σε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που ταξιδεύει στο Τόκυο ώστε να επισκεφτεί τα παιδιά του. Η ταινία τονίζει την αντίθεση της αντιμετώπισης που δέχεται το ηλικιωμένο ζευγάρι από τα αδιάφορα παιδιά του και τη χήρα νύφη τους, που του συμπεριφέρεται με καλοσύνη.

BBC-Films-Tokyo-Story.jpg#asset:2897

No 4: Rashomon (Ρασομόν), 1950 του Akira Kurosawa
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Η ταινία ξεκινά με έναν ξυλοκόπο κι έναν ιερέα, οι οποίοι αποκλεισμένοι από τη σφοδρή βροχόπτωση, προφυλάσσονται στις πύλες της πόλης Rajōmon. Εκεί θα καταφτάσει κι ένας άλλος άνδρας, στον οποίον θα αφηγηθούν τη φοβερότερη ιστορία που έχουν ακούσει. Τότε αρχίζει η αφήγηση της ιστορίας τους, με τον ξυλοκόπο να αρχίζει λέγοντας ότι πριν τρεις ημέρες είδε έναν νεκρό σαμουράι στο δάσος, όπου πήγαινε να μαζέψει ξύλα, με καρφωμένο στο στήθος ένα σπαθί. Έτσι, έτρεξε πανικοβλημένος να ειδοποιήσει τις Αρχές. Αργότερα τόσο ο ιερέας όσο και ο ξυλοκόπος βρίσκονται στο δικαστήριο για να καταθέσουν. Ο ιερέας είχε δει το ζευγάρι νωρίτερα εκείνη τη μέρα, να περνά μέσα στο δάσος. Από αυτό το σημείο κι έπειτα αρχίζει η αφήγηση των τεσσάρων ιστοριών, πρώτα του ληστή, μετά της γυναίκας, κατόπιν του πνεύματος του νεκρού άνδρα και τέλος του μάρτυρα ξυλουργού...

BBC-Films-Rashomon.jpg#asset:2898

No 5: The Rules of the Game (Ο Κανόνας του Παιχνιδιού), 1939 του Jean Renoir
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Τις παραμονές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μια ομάδα Γάλλων αριστοκρατών με τους υπηρέτες τους συγκεντρώνονται σ' ένα κάστρο για ένα κυνηγετικό σαββατοκύριακο.

BBC-Films-The-Rules-of-the-Game.jpg#asset:2899

No 6: Persona (Περσόνα), 1966 του Ingmar Bergman
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ πέφτει σε αφασία στη διάρκεια μιας θεατρικής παράστασης. Η Άλμα, η νοσοκόμα που την περιποιείται, τη συνοδεύει σ’ ένα εξοχικό στη θάλασσα. Της μιλάει διαρκώς χωρίς αρχικά να παίρνει απάντηση, η προσωπική της εξομολόγηση όμως αρχίζει να επηρεάζει την Ελίζαμπεθ αλλά και τη δική της ψυχολογική κατάσταση.

BBC-Films-Persona.jpg#asset:2900

No 7: 8½ (Οκτώμισι), 1963 του Federico Fellini
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Ο Γκουίντο Ανσέλμι, σκηνοθέτης που περνά μια κριτική περίοδο στην προσωπική και καλλιτεχνική ζωή του, βασανίζεται από φαντασιώσεις και έμμονες ιδέες που σχετίζονται με την καθολική του παιδεία, τις σχέσεις του με το σεξ και τις γυναίκες και την αναζήτηση ενός νοήματος στη δουλειά του. Εικόνες από την ταινία που γυρίζει συγχέονται με εφιάλτες, αλλά όλη αυτή η σύγχυση πραγματικότητας και φαντασίας καταλήγει σε μια χαρούμενη φαραντόλα, όπου όλα αποκτούν νόημα.

BBC-Films-8½.jpg#asset:2901

Νο 8: The 400 Blows (Τα 400 χτυπήματα), 1959 του François Truffaut
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Ο Antoine Doinel είναι ένα νεαρό αγόρι που μεγαλώνει στη πόλη του Παρισιού κατά τη δεκαετία του 1950. Παρεξηγημένος από τους γονείς τους επειδή είναι αδικαιολόγητα απών από το σχολείο και κλέβει, καθώς και βασανισμένος από τον δάσκαλό του (Guy Decomble) γιατί έχει προβλήματα πειθαρχίας. Το αγόρι παρατά το σχολείο μετά από το τσακωμό που είχε με τον Balzac και κλέβει μια γραφομηχανή από τη δουλειά του πατέρα του (Albert Remy) ώστε να τελειοποιήσει το σχέδιο του να φύγει από το σπίτι, αλλά συλλαμβάνεται όταν προσπαθεί να την επιστρέψει. Ο πατριός του τον παραδίδει στην αστυνομία όπου ο μικρός περνάει όλη τη νύχτα στη φυλακή και μοιράζεται το κελί με πόρνες και κλέφτες. Κατά τη διάρκεια της ανάκρισης, η μητέρα του ομολογεί ότι ο σύζυγός της δεν είναι ο βιολογικός πατέρας του μικρού. Το αγόρι μεταφέρεται σε αναμορφωτήριο κοντά στην ακτή (μετά από παράκληση της μητέρας του). Εκεί, ένας ψυχολόγος εξετάζει τους λόγους που το αγόρι είναι δυστυχισμένο, αφού εκείνο τους ομολογήσει μέσα από συνεχόμενος μονολόγους. Μια μέρα που παίζει ποδόσφαιρο με τα άλλα αγόρια, καταφέρνει να αποδράσει βγαίνοντας από τον φράκτη και τρέχει προς τον ωκεανό, ένα μέρος που ήθελε να επισκεφτεί όλη του τη ζωή. Φτάνει στην ακτογραμμή και τρέχει προς τη θάλασσα. Στη τελευταία σκηνή, η κάμερα επικεντρώνεται στο πρόσωπο του, και εκείνος κοιτάει προς αυτήν.

BBC-Films-The-400-Blows.jpg#asset:2902

Νο 9: In the Mood for Love (Ερωτική Επιθυμία), 2000 του Wong Kar-wai
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας:
Η ταινία εκτυλίσσεται στο Χονγκ Κονγκ, το 1962. Ο Τσόου Μο Γουαν, δημοσιογράφος, νοικιάζει ένα διαμέρισμα την ίδια μέρα με τη Σου Λε Ζεν, γραμματέα σε ναυτιλιακή εταιρεία. Είναι γείτονες, και παντρεμένοι με συζύγους που τους αφήνουν μόνους για λόγους δουλειάς. Παρά την παρουσία των γειτόνων και της σπιτονοικοκυράς, ο Τσόου και η Σου συναντιούνται μόνοι συχνά, και αρχίζουν να γίνονται φίλοι.
Εκμυστηρεύονται τις υποψίες τους ότι οι δυο τους σύζυγοί είναι παράνομο ζευγάρι. Ο Τσόου πείθει τη Σου να "παίξουν" αυτό που φαντάζονται ότι συμβαίνει με τους συντρόφους τους, και σιγά σιγά η λεπτή γραμμή ανάμεσα στο παιχνίδι και το αληθινό ειδύλλιο χάνεται.
Ο Τσόου ζητά από τη Σου να τον βοηθήσει να γράψει μια σειρά με θέμα τις πολεμικές τέχνες για την εφημερίδα του. Καθώς η σχέση τους γίνεται πιο στενή, οι γύρω τους αρχίζουν να το παρατηρούν, και ο Τσόου με τη Σου προσπαθούν να πείσουν ο ένας τον άλλο ότι δεν θα επαναλάβουν αυτό που έκαναν οι σύζυγοί τους.

BBC-Films-In-The-Mood-For-Love.jpg#asset:2815

No 10: La Dolce Vita (Γλυκιά ζωή), 1960 του Federico Fellini
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Ο Μαρτσέλο είναι δημοσιογράφος στη Ρώμη της δεκαετίας του 1950. Με τα ρεπορτάζ του καλύπτει τις κοινωνικές ειδήσεις: σταρ του κινηματογράφου, θαύματα και σκάνδαλα της αριστοκρατίας. Η ταινία καλύπτει επτά ημέρες της ζωής του Μαρτσέλο. Ο Μαρτσέλο, παρ' όλη την επαγγελματική και κοινωνική του επιτυχία ζητάει ένα βαθύτερο νόημα στην ζωή και νομίζει ότι το μυστικό της ζωής βρίσκεται στον πλούτο, ο οποίος κατά την γνώμη του απελευθερώνει τον άνθρωπο από τη συμβατότητα της ζωής. Όταν όμως χάνει τον καλύτερό του φίλο, καταλαβαίνει ότι αλλού είναι το νόημα της ζωής.

BBC-Films-La-Dolce-Vita.jpg#asset:2903
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ

No 100: Landscape In The Mist (Τοπίο στην Ομίχλη), 1988 του Θεόδωρου Αγγελόπουλου
Η ταινία στο IMDB

Σύνοψη της ταινίας: Η Βούλα κι ο Αλέξανδρος είναι δυο παιδιά, αδέλφια, που ο πατέρας τους δουλεύει μετανάστης στη Γερμανία. Αυτή, τουλάχιστον, είναι η απάντηση που τους δίνει η μητέρα τους όταν εκείνα τον αναζητούν. Μια μέρα, επιβιβάζονται σ' ένα τρένο που νομίζουν ότι θα τους μεταφέρει στη Γερμανία. Το ταξίδι τους δε φαίνεται να πραγματοποιείται. O προορισμός απομακρύνεται όσο τα δυο παιδιά εμπλέκονται σε μια διαρκή αντιπαράθεση με την πραγματικότητα, που τους «καθυστερεί» σε διάφορους ενδιάμεσους σταθμούς κατά μήκος της χώρας. Μετά από μια σκληρή περιπλάνηση στη ζωή και την ενηλικίωση, θα φτάσουν σ' εκείνο το σύνορο, πέρα απ' το οποίο πιστεύουν ότι θα βρουν τελικά έναν πατέρα, που αντιπροσωπεύει γι’ αυτά μια ελπίδα. Αν, μετά την έρημη και παρακμασμένη χώρα που διέτρεξαν, υπάρχει η «Γερμανία» πέρα απ' αυτό το σύνορο, τότε υπάρχει ελπίδα τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο για να βγουν απ' τον δικό μας χαοτικό κόσμο.

BBC-Films-Lanscape-In-The-Mist-02.jpg#asset:2909
BBC-Films-Lanscape-In-The-Mist-03.jpg#asset:2910
BBC-Films-Lanscape-In-The-Mist-04.jpg#asset:2911
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΙΣ 100 ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ BBC

1

Seven Samurai (Akira Kurosawa, 1954)

2

Bicycle Thieves (Vittorio de Sica, 1948)

3

Tokyo Story (Yasujirô Ozu, 1953)

4

Rashomon (Akira Kurosawa, 1950)

5

The Rules of the Game (Jean Renoir, 1939)

6

Persona (Ingmar Bergman, 1966)

7

8 1/2 (Federico Fellini, 1963)

8

The 400 Blows (François Truffaut, 1959)

9

In the Mood for Love (Wong Kar-wai, 2000)

10

La Dolce Vita (Federico Fellini, 1960)

11

Breathless (Jean-Luc Godard, 1960)

12

Farewell My Concubine (Chen Kaige, 1993)

13

M (Fritz Lang, 1931)

14

Jeanne Dielman, 23 Commerce Quay, 1080 Brussels (Chantal Akerman, 1975)

15

Pather Panchali (Satyajit Ray, 1955)

16

Metropolis (Fritz Lang, 1927)

17

Aguirre, the Wrath of God (Werner Herzog, 1972)

18

A City of Sadness (Hou Hsiao-hsien, 1989)

19

The Battle of Algiers (Gillo Pontecorvo, 1966)

20

The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1974)

21

A Separation (Asghar Farhadi, 2011)

22

Pan’s Labyrinth (Guillermo del Toro, 2006)

23

The Passion of Joan of Arc (Carl Theodor Dreyer, 1928)

24

Battleship Potemkin (Sergei M Eisenstein, 1925)

25

Yi Yi (Edward Yang, 2000)

26

Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore, 1988)

27

The Spirit of the Beehive (Victor Erice, 1973)

28

Fanny and Alexander (Ingmar Bergman, 1982)

29

Oldboy (Park Chan-wook, 2003)

30

The Seventh Seal (Ingmar Bergman, 1957)

31

The Lives of Others (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)

32

All About My Mother (Pedro Almodóvar, 1999)

33

Playtime (Jacques Tati, 1967)

34

Wings of Desire (Wim Wenders, 1987)

35

The Leopard (Luchino Visconti, 1963)

36

La Grande Illusion (Jean Renoir, 1937)

37

Spirited Away (Hayao Miyazaki, 2001)

38

A Brighter Summer Day (Edward Yang, 1991)

39

Close-Up (Abbas Kiarostami, 1990)

40

Andrei Rublev (Andrei Tarkovsky, 1966)

41

To Live (Zhang Yimou, 1994)

42

City of God (Fernando Meirelles, Kátia Lund, 2002)

43

Beau Travail (Claire Denis, 1999)

44

Cleo from 5 to 7 (Agnès Varda, 1962)

45

L’Avventura (Michelangelo Antonioni, 1960)

46

Children of Paradise (Marcel Carné, 1945)

47

4 Months, 3 Weeks and 2 Days (Cristian Mungiu, 2007)

48

Viridiana (Luis Buñuel, 1961)

49

Stalker (Andrei Tarkovsky, 1979)

50

L’Atalante (Jean Vigo, 1934)

51

The Umbrellas of Cherbourg (Jacques Demy, 1964)

52

Au Hasard Balthazar (Robert Bresson, 1966)

53

Late Spring (Yasujirô Ozu, 1949)

54

Eat Drink Man Woman (Ang Lee, 1994)

55

Jules and Jim (François Truffaut, 1962)

56

Chungking Express (Wong Kar-wai, 1994)

57

Solaris (Andrei Tarkovsky, 1972)

58

The Earrings of Madame de… (Max Ophüls, 1953)

59

Come and See (Elem Klimov, 1985)

60

Contempt (Jean-Luc Godard, 1963)

61

Sansho the Bailiff (Kenji Mizoguchi, 1954)

62

Touki Bouki (Djibril Diop Mambéty, 1973)

63

Spring in a Small Town (Fei Mu, 1948)

64

Three Colours: Blue (Krzysztof Kieślowski, 1993)

65

Ordet (Carl Theodor Dreyer, 1955)

66

Ali: Fear Eats the Soul (Rainer Werner Fassbinder, 1973)

67

The Exterminating Angel (Luis Buñuel, 1962)

68

Ugetsu (Kenji Mizoguchi, 1953)

69

Amour (Michael Haneke, 2012)

70

L’Eclisse (Michelangelo Antonioni, 1962)

71

Happy Together (Wong Kar-wai, 1997)

72

Ikiru (Akira Kurosawa, 1952)

73

Man with a Movie Camera (Dziga Vertov, 1929)

74

Pierrot Le Fou (Jean-Luc Godard, 1965)

75

Belle de Jour (Luis Buñuel, 1967)

76

Y Tu Mamá También (Alfonso Cuarón, 2001)

77

The Conformist (Bernardo Bertolucci, 1970)

78

Crouching Tiger, Hidden Dragon (Ang Lee, 2000)

79

Ran (Akira Kurosawa, 1985)

80

The Young and the Damned (Luis Buñuel, 1950)

81

Celine and Julie go Boating (Jacques Rivette, 1974)

82

Amélie (Jean-Pierre Jeunet, 2001)

83

La Strada (Federico Fellini, 1954)

84

The Discreet Charm of the Bourgeoisie (Luis Buñuel, 1972)

85

Umberto D (Vittorio de Sica, 1952)

86

La Jetée (Chris Marker, 1962)

87

The Nights of Cabiria (Federico Fellini, 1957)

88

The Story of the Last Chrysanthemum (Kenji Mizoguchi, 1939)

89

Wild Strawberries (Ingmar Bergman, 1957)

90

Hiroshima Mon Amour (Alain Resnais, 1959)

91

Rififi (Jules Dassin, 1955)

92

Scenes from a Marriage (Ingmar Bergman, 1973)

93

Raise the Red Lantern (Zhang Yimou, 1991)

94

Where Is the Friend's Home? (Abbas Kiarostami, 1987)

95

Floating Clouds (Mikio Naruse, 1955)

96

Shoah (Claude Lanzmann, 1985)

97

Taste of Cherry (Abbas Kiarostami, 1997)

98

In the Heat of the Sun (Jiang Wen, 1994)

99

Ashes and Diamonds (Andrzej Wajda, 1958)

100

Landscape in the Mist (Theo Angelopoulos, 1988)