προβολήνέα

Ταινίες μικρού μήκους για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας

ΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η Κινηματογραφική Λέσχη Ρεθύμνου σε συνεργασία με το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.) και το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας προβάλλει μια σειρά ταινιών μικρού μήκους με πρωταγωνίστριες γυναίκες και τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν όπως μοναξιά, έμφυλη βία, οικονομική κρίση και δύσκολες εργασιακές σχέσεις.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΔΩΡΕΑΝ

ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΣΤΙΣ 08/03/19
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ
  • “En Partie (Εν Μέρει)” της Αναστασίας Μελίας Ελευθερίου, διάρκειας 16’
  • “La Ultima Hija (Η Τελευταία Κόρη)” της Έυης Καραμπάτσου, διάρκειας 21’
  • “Βασιλεία” της Αναστασίας Κρατίδη, διάρκειας 13’
  • “Penal Colony” των Μάνου Τσίζεκ και Lindsey Aliksanyan, διάρκειας 24’
  • “Testing Greta” της Abbie Lucas, διάρκειας 11’
  • “37 Μέρες” της Νικολέτας Λεούση, διάρκειας 23’
  • “Το Αγκάθι” της Μαρίτας Παπαδάκη και του 1ου ΕΚ/ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, διάρκειας 6’

En Partie (Εν Μέρει)

της Αναστασίας Μελίας Ελευθερίου, διάρκειας 16’

Σύνοψη
Μια γυναίκα αντιμέτωπη με τη δημιουργία της. Μια πόλη και μια τέχνη υπό εξαφάνιση.

Βραβεία
Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» Καλύτερης γυναικείας σκηνοθετικής παρουσίας

Σκηνοθεσία: Αναστασία Μελία Ελευθερίου
Σενάριο: Moritz Pfeifer
Διεύθυνση φωτογραφίας: Beata Rakoczy
Μουσική: Ιάσων Ιωάννου
Ηθοποιοί: Emine Meyrem
Σκηνικά: Χρύσα Σερδάρη
Έτος Παραγωγής: 2017
Διάρκεια: 16΄


Η Αναστασία Μελία Ελευθερίου είναι από τη Θεσσαλονίκη και ζει στο Παρίσι από το 2011. Με σπουδές στην Κοινοτική Ψυχολογία, το Δημιουργικό Ντοκιμαντέρ και επαγγελματική κατάρτιση στο μοντάζ, εργάζεται τα τελευταία χρόνια ως μοντέζ και υποτιτλίστρια για ανεξάρτητες κινηματογραφικές παραγωγές και τηλεόραση σε Γαλλία, ΗΠΑ και Ελλάδα. Έχει εργαστεί ως βοηθός συντονισμού σε φεστιβάλ κινηματογράφου στο Παρίσι και είναι στην ομάδα προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου. Γράφει άρθρα και οργανώνει εργαστήρια ανάλυσης εικόνας για λογαριασμό του περιοδικού Eastern European Film Bulletin.

Φιλμογραφία

  • “En Partie / Εν Μέρει” (2017), μικρού μήκους
  • “Les règles du jeu / The rules of the game” (2014), μικρού μήκους

En-Partie-1.jpg#asset:3269
En-Partie-2.jpg#asset:3270
En-Partie-3.jpg#asset:3271
En-Partie-4.jpg#asset:3272

La Ultima Hija (Η Τελευταία Κόρη)

της Έυης Καραμπάτσου, διάρκειας 21’

Σύνοψη
«Ποια είναι μάνα;… Οποιαδήποτε… Οποιαδήποτε… Θα μπορούσα να είμαι η μητέρα της… Και η Aurora θα μπορούσε να είναι κόρη μου… Δεν την υποδέχθηκα ζωντανή, αλλά νεκρή… Όμως, είναι το ίδιο...»

Βραβεία
Βραβείο Ντοκιμαντέρ-Φεστιβάλ Δράμας (2018)

Σκηνοθεσία: Εύη Καραμπάτσου
Σενάριο: Εύη Καραμπάτσου
Διεύθυνση φωτογραφίας: Εύη Καραμπάτσου
Μουσική: Δημήτρης Φριτζαλάς
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 21΄

Η Έυη Καραμπάτσου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Σκηνοθεσία στην Σχολή Σταυράκου. Έχει ζήσει κι έχει εργαστεί ως κινηματογραφίστρια στη Ρουάντα, στην Κούβα, στην Ιαπωνία και στη Χιλή. Οι ταινίες της έχουν διακριθεί με αρκετά βραβεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Φιλμογραφία

  • “Η τελευταία κόρη / La Ultima Hija” (2018), μικρού μήκους
  • “Αλέξης Ακριθάκης / Vive la fuite” (2017), ντοκιμαντέρ
  • “Μακρόνησος / Exile island” (2008),ντοκιμαντέρ (συν-σκηνοθεσία με τον Ηλία Γιαννακάκη)
  • “Arigato σημαίνει Ευχαριστώ / Arigato means Thank you” (2005), μικρού μήκους
  • “Margot / Μαργκό” (2002), μικρού μήκους
  • “Η κυρία των σκύλων / Nuestra señora de los perros” (2000), μικρού μήκους
  • Ντοκιμαντέρ (6) στην Αποστολή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε.,Ρουάντα (1996-98)
  • “Ακόμα / Not yet?” (1994), μικρού μήκους

La-Ultima-Hija-1.jpg#asset:3275
La-Ultima-Hija-2.jpg#asset:3276
La-Ultima-Hija-3.jpg#asset:3277
La-Ultima-Hija-4.jpg#asset:3279:inArticle

Βασιλεία

της Αναστασίας Κρατίδη, διάρκειας 13’

Σύνοψη
Η Βασιλεία έχει ακόμα τη δουλειά της.

Σκηνοθεσία: Αναστασία Κρατίδη
Σενάριο: Αναστασία Κρατίδη


Διεύθυνση φωτογραφίας: Δημήτρης Κασιμάτης
Ηθοποιοί: Φελίς Τόπη, Αλέκος Πάγκαλος
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 13΄

Η Αναστασία Κρατίδη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Βόλο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπουδές Κινηματογράφου Αθήνα και Παρίσι. Μεταπτυχιακό στο Paris 8 Vincennes - St. Denis, Κινηματογράφος και Οπτικοακουστικά Μέσα / Επαγγελματική Ειδικότητα: Σκηνοθεσία.

Φιλμογραφία

  • “Βασιλεία” (2018), μικρού μήκους
  • “Στο Κατώφλι / On the Τhreshold” (2013)
  • “Homo Sacer” (2010)

Vasileia-1.jpg#asset:3280
Vasileia-2.jpg#asset:3281
Vasileia-3.jpg#asset:3282

Penal Colony

των Μάνου Τσίζεκ και Lindsey Aliksanyan, διάρκειας 24’

Σύνοψη
Η Νάντια Τολοκονίκοβα, μέλος της φεμινιστικής πανκ-ροκ μπάντας Pussy Riot, καταδικάζεται σε φυλάκιση στη Σωφρονιστική Αποικία Νο.14 στη Μορδοβία της Ρωσίας. Από την πρώτη μέρα εκεί συναντά μια διεφθαρμένη δομή εξουσίας. Η διοίκηση της φυλακής αναθέτει σε ορισμένες κρατούμενες τον ρόλο του να στερούν τα δικαιώματα όλων των υπολοίπων. Άγριοι ξυλοδαρμοί, εκφοβισμοί και βασανιστήρια περιλαμβάνονται στο καθημερινό «μενού της φυλακής», και οι κρατούμενες αναγκάζονται να εργάζονται επτά ημέρες την εβδομάδα, από 16 έως 17 ώρες την ημέρα. Αντιμέτωπη με αυτό το αδιέξοδο, η Νάντια αποφασίζει να ξεκινήσει απεργία πείνας και να μην υποχωρήσει μέχρι η διοίκηση να σεβαστεί το νόμο και να σταματήσει να αντιμετωπίζει τις κρατούμενες σαν σκλάβες.

Βραβεία
Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Σίδνεϊ

Σκηνοθεσία: Μάνος Τσίζεκ και Lindsey Aliksanyan
Σενάριο: Μάνος Τσίζεκ και Lindsey Aliksanyan
Διεύθυνση φωτογραφίας: Χριστίνα Μουμούρη
Μουσική: Susan DiBona και Salvatore Sangiovanni
Ηθοποιοί:Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Θεόδωρος Κανδηλιώτης, Mariana Novak, Sandra von Ruffin,Elena Mirtchofska
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 24΄

Ο Μάνος Τσίζεκ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Είναι απόφοιτος Θεωρητικής Φυσικής του Πανεπιστημίου του Lancaster. Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, «Red City», έκανε την πρεμιέρα της στο 53ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και η μικρού μήκους ταινία του, «The Penal Colony», κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου του Σίδνεϊ.

Ο Lindsey Aliksanyan γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Εχει ζήσει στο Λος Αντζελες, το Λονδίνο, την Αθήνα και την Αρμενία, και έχει ασχοληθεί με ένα φάσμα ανεξάρτητων ντοκιμαντέρ, αφηγηματικών ταινιών και εμπορικών βίντεο. Επισημαίνοντας κοινωνικά και ανθρωπιστικά ζητήματα, το σκηνοθετικό του έργο περιλαμβάνει τις ταινίες «The Penal Colony» και «The Birdcage». Είναι επισκέπτης καθηγητής κινηματογράφου και πρακτικής στο Global Center for Advanced Studies.


Penal-Colony-1.jpg#asset:3286
Penal-Colony-3.jpg#asset:3288
Penal-Colony-2.jpg#asset:3287

Testing Greta

της Abbie Lucas, διάρκειας 11’

Σύνοψη
Η ταινία "Testing Greta" είναι μια ασυνήθιστη, γεμάτη ανατροπές ιστορία ενδοοικογενειακής βίας, ειπωμένη με έναν ιδιαίτερο και ανατρεπτικό τρόπο. Έχοντας στοιχεία τόσο κωμικά όσο και τραγικά, αφηγείται την ιστορία μιας δυναμικής γυναίκας που στιγμιαία σπάει, αποκαλύπτοντας τη φρικτή αλήθεια της ιδιωτικής της ζωής, πριν ξαναφορέσει την λαμπερή μάσκα της. H ταινία είναι αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν υπάρξει σιωπηλά θύματα κακοποίησης.

Σκηνοθεσία: Abbie Lucas
Σενάριο: Βασιλική Βλάχου
Διεύθυνση φωτογραφίας: Joan Bordera


Μουσική: Felipe Tellez
Ηθοποιοί: Adam Lannon, Cherise Silvestri, Βασιλική Βλάχου
Έτος Παραγωγής: 2017
Διάρκεια: 11΄

Η Abbie Lucas είναι σκηνοθέτις θεάτρου και κινηματογράφου. Οι πρόσφατες δουλειές της περιλαμβάνουν: Μια ασπρόμαυρη διαδικτυακή σειρά, "A Quick Fortune", η οποία προβλήθηκε σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων το Raindance στο Λονδίνο. Μια κωμωδία, "Wrong Direction", με επίσημη συμμετοχή στο London Independent Film Festival του Λονδίνου και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Carmarthen Bay (BAFTA Cymru qualifying). Μια νέα σειρά σκετς κωμωδίας που ονομάζεται "12 Sketches in a London House".

Φιλμογραφία

  • Testing Greta(2017)
  • Some sketches in a shed” (2016)
  • Wrong direction(2016)
  • 12 sketches in a London house” (2015)
  • Repeat until” (2015)
  • A quick fortune” (2014)

Testing-Greta-1.JPG#asset:3294:inArticle
Testing-Greta-2.jpg#asset:3295:inArticle
Testing-Greta-3.jpg#asset:3296:inArticle
Testing-Greta-4.jpg#asset:3297:inArticle

37 Μέρες

της Νικολέτας Λεούση, διάρκειας 23’

Σύνοψη
Όταν η Μαρία, μια νεαρή έγκυος που δουλεύει σε ένα κατάστημα μανικιούρ - πεντικιούρ απολύεται, αποφασίζει να κάνει απεργία γέννας.

Σκηνοθεσία: Νικολέτα Λεούση
Σενάριο: Νικολέτα Λεούση, Βαγγέλης Σέρφας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Dubravka Kurobasa
Μουσική: Νίκη Κρασάκη
Ηθοποιοί: Έλλη Τρίγγου, Γιάννης Τσορτέκης, Γιώργος Κατσής
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 23΄

Η Νικολέτα Λεούση αποφοίτησε ως Χημικός Μηχανικός και αμέσως μετά σπούδασε Σκηνοθεσία. Το 2009 πήγε στο Manchester για μεταπτυχιακές σπουδές. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2012 και σκηνοθέτησε τη μικρού μήκους ταινία “Γεννήτρια”.

Φιλμογραφία

  • 37 Μέρες(2018), μικρού μήκους
  • “Τζένη και Γιάννης / John and Jenny” (2018), μικρού μήκους
  • “Γεννήτρια / Generator” (2013), μικρού μήκους
  • “Signed agreement” (2012), μικρού μήκους
  • “Birds of the North” (2009), μικρού μήκους

37-Days-1.jpg#asset:3298:inArticle
37-Days-2.jpg#asset:3299:inArticle
37-Days-3.jpg#asset:3300:inArticle
37-Days-5.jpg#asset:3302:inArticle
37-Days-4.jpg#asset:3301:inArticle

Το Αγκάθι

της Μαρίτας Παπαδάκη και του 1ου ΕΚ/ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, διάρκειας 6’

Οι μαθήτριες του τμήματος Αισθητικής του τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας του 1ου ΕΚ/ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, μέσα από την ταινία «Το Αγκάθι» προσπαθούν να αναδείξουν τον κοινωνικό στιγματισμό αλλά και την ψυχολογική, σωματική & οικονομική βία που βιώνει μια γυναίκα και κατ’ επέκταση ένα ζευγάρι, στην προσπάθεια του να αποκτήσει παιδί. Η Ηθική αλλά και η Βιοηθική που διέπει το θέμα αποτελεί ακόμα ταμπού για την σύγχρονη κοινωνία.

Η ταινία δημιουργήθηκε για να λάβει μέρος στον 9ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους 2019 με τίτλο «Cinema… διάβασες;»

Παίζουν οι μαθητές:
Όλγα Στεφανουδάκη
Άννα – Μαρία Κυριακάκη (A’ Φωνή)
Εμμανουήλ Τοντοσεϊτσουκ
και η μικρή Ελένη Βουρβαχάκη

Ακούγονται οι μαθήτριες του τμήματος Γ Αισθητικής:
Μαγδαλένα Αντωνιάδου (Β’ Φωνή)
Ελένη Κυδωνάκη (Β’ Φωνή)
Άννα Χατζηδάκη (Β’ Φωνή)

Το Μακιγιάζ και τα Χτενίσματα επιμελήθηκαν τα τμήματα Αισθητικής και Κομμωτικής

Καθηγήτριες: Ελισσάβετ Βιβιλάκη, Αθηνά Παπαδάκη, Ιωάννα Σταθοπούλου

Μακιγιάζ – Χτενίσματα οι μαθητές:
Μαγδαλένα Αντωνιάδου
Ραφαηλία Κράσιου
Σοφία Μπάμπιτς
Παναγιώτης Χριστοφοράκης

Σενάριο: Ελισσάβετ Βιβιλάκη
Σκηνοθεσία: Μαρίτα Παπαδάκη
Μουσική: Αντώνης Ζαχαράκης
Κάμερα: Γιώργος Δαράκης
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Αντώνης Χριστοφοράκης
Μοντάζ – Μιξάζ: Μαρίτα Παπαδάκη
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Μαρία Βιβιλάκη

Επιμέλεια Αφίσας οι μαθητές του τμήματος Γ’ Γραφιστών:

Καθηγήτρια: Ηλέκτρα Σταγάκη

Μαθητές:
Γούλσοφ Ιόνα
Γούλσοφ Πητ
Ηλιάκης Εμμανουήλ
Ιβάνοβα Ιωάννα


To-Agathi-1.jpg#asset:3206:inArticle
To-Agathi-9.JPG#asset:3222:inArticle
To-Agathi-11.jpg#asset:3226:inArticle
To-Agathi-2.jpg#asset:3207:inArticle