Η Iστορία στον Kινηματογράφο – Ο Kινηματογράφος στην Iστορία
Το βιβλίο εξετάζει ποιες εικόνες μεταφέρουν στο παρόν οι κινηματογραφικές ταινίες για το χθες και πώς ακριβώς τις μεταφέρουν, αναλύοντας εμβληματικές ταινίες όπως 'Η Λίστα του Σίντλερ' του Στίβεν Σπίλμπεργκ, 'Ο Οκτώβρης' του Σεργκέι Αϊζενστάιν και 'Οι Κόκκινοι' του Γουόρεν Μπίτι καθώς και ταινίες πρόσφατης ιστορίας όπως η 'Selma' για τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και 'Το παιχνίδι της μίμησης' για τον Άλαν Τούρινγκ που αποκωδικοποίησε τη συσκευή Enigma.
Αποτιμά τις δραματικές ιστορικές ταινίες ως θεμιτό τρόπο να ανασυγκροτούμε το παρελθόν. Αναδεικνύει την ανάγκη να μάθουμε πώς να διαβάζουμε και πώς να κατανοούμε αυτόν τον νέο οπτικό κόσμο. Απευθύνεται σε όλους όσους αγαπούν τον κινηματογράφο και θέλουν να εξοικειωθούν και να διερευνήσουν τη στενή σχέση ιστορίας, κοινωνικών επιστημών και κινηματογραφικού μέσου.
Αφορά άμεσα τους σπουδαστές των κινηματογραφικών τμημάτων και των τμημάτων δημόσιας ιστορίας επειδή μελετά τις συμβάσεις και τους κώδικες με τους οποίους οι ταινίες ιστορικού περιεχομένου εξιστορούν το παρελθόν, υποδεικνύοντας τους τρόπους για μία γόνιμη ανάλυσή τους.
Επιπλέον, περιέχει πρόλογο του συγγραφέα αποκλειστικά για την ελληνική έκδοση, επίμετρο του Θανάση Βασιλείου και πλήρη ενημερωμένο οδηγό για περαιτέρω μελέτη.
Ορισμένες από τις ταινίες που αναφέρονται στο βιβλίο:
- Born on the Fourth of July [Γεννημένος την 4η Ιουλίου], Oliver Stone (ΗΠΑ, 1989)
- El Perro Negro, Péter Forgács (Ουγγαρία, 2005)
- Flags of Our Fathers [Οι σημαίες των προγόνων μας], Clint Eastwood (ΗΠΑ, 2006)
- Frida [Φρίντα], Julie Taymor (ΗΠΑ, 2002)
- The Harmonists, Joseph Vilsmaier (Γερμανία, 1997)
- Hitler: a Film from Germany [Χίτλερ: μία ταινία από τη Γερμανία], Hans Jürgen Syberberg (Γερμανία, 1977)
- Ο Θίασος, Θεόδωρος Αγγελόπουλος (Ελλάδα, 1975)
- The Imitation Game [Το παιχνίδι της μίμησης], Morten Tyldum (ΗΠΑ, 2014)
- JFK [JFK], Oliver Stone (ΗΠΑ, 1991)
- Mourir à Madrid, Frederic Rossif (Γαλλία, 1963)
- The Nasty Girl, Michael Verhoeven (Γερμανία, 1990)
- October [Οκτώβρης], Sergei Eisenstein (Ρωσία, 1928)
- Reds [Οι Κόκκινοι], Warren Beatty (ΗΠΑ, 1981)
- Schindler’s List [Η λίστα του Σίντλερ], Steven Spielberg (ΗΠΑ, 1993)
- Selma [Selma], Ava DuVernay (ΗΠΑ, 2014)
- Underground [Underground], Emir Kusturica (Γιουγκοσλαβία, 1995)
Εικονογράφηση
Εισαγωγή του Χρήστου Δερμεντζόπουλου
Πρόλογος στην Ελληνική Έκδοση. Ένας ιστορικός στο Χόλιγουντ
Πρόλογος στην Τρίτη / Δεύτερη Έκδοση
Ευχαριστίες
1. Η ιστορία στον κινηματογράφο
2. Κοιτάζοντας το παρελθόν
3. Η κλασική δραματική ταινία ιστορικού περιεχομένου
4. Το πρωτοποριακό ιστορικό δράμα
5. Το ντοκιμαντέρ
6. Η αφήγηση της ζωής των ανθρώπων
7. Ο σκηνοθέτης ως ιστορικός
8. Βάζοντας τον λόγο στην ιστορία
9. Ο κινηματογράφος στην ιστορία
Επίλογος. Μια ματιά από το 2017
Επίμετρο: Θανάσης Βασιλείου
Οδηγός περαιτέρω μελέτης
Βιβλιογραφία
Ευρετήριο
Συγγραφέας: Robert A. Rosenstone
Μετάφραση: Μάριος Αθανασιάδης-Ντόνας
Επιστημονική επιμέλεια – Εισαγωγή: Χρήστος Δερμεντζόπουλος
Επίμετρο: Θανάσης Βασιλείου
Γλώσσα γραφής: Ελληνικά
Εκδόσεις: Μωβ
Έτος Έκδοσης: 2023
ISBN-13: 978-618-85455-6-4
Αριθμός σελίδων: 280
Εξώφυλλο: Μαλακό
Διαστάσεις: 17x24cm
Πρωτότυπος τίτλος: History on Film - Film on History
Γλώσσα πρωτοτύπου: Αγγλικά
Εκτιμώμενο κόστος αγοράς: 23-25€
Ο Robert Α. Rosenstone είναι επίτιμος καθηγητής Ιστορίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Η βραβευμένη βιογραφία του για τον Τζον Ριντ 'Romantic Revolutionary' (1975) αξιοποιήθηκε ως βάση για το βραβευμένο με πολλά Όσκαρ έργο του Γουόρεν Μπίτι 'Οι Κόκκινοι', στο οποίο ο Rosenstone εκτέλεσε χρέη ιστορικού συμβούλου.
Ανάμεσα στις δημοσιεύσεις του ξεχωρίζουν: Visions of the Past: The Challenge of Film to Our Idea of History (1995), Crusade of the Left: The Lincoln Battalion in the Spanish Civil War (1969) και Mirror in the Shrine: American Encounters with Japan (1988). Επιμελήθηκε επίσης την έκδοση των: Revisioning History: Film and the Construction of a New Past (1995) και Experiments in Rethinking History (2004). Είναι, τέλος, διευθυντής του περιοδικού Rethinking History: The Journal of Theory and Practice.