Σύγχρονος Γαλλικός Κινηματογράφος
Απόσπασμα από κείμενο του βιβλίου
Ο γαλλικός κινηματογράφος, μετά το νέο κύμα δεν αποτελεί τυχαίο παράδειγμα για την πορεία, τη ροή και τη μεταμόρφωση της εικονικής (και με τις δύο αντιθετικές έννοιες του όρου) τέχνης και φιλοσοφίας. Ο γαλλικός κινηματογράφος γίνεται λοιπόν το αντικείμενο και συχνά το υποκείμενο μιας μικρογραφίας μελέτης που έχει σκοπό να εκθέσει τις πλευρές του από θεματική και αισθητική άποψη, να θίξει τη σχέση του με τη γενικότερη «γαλλική» κουλτούρα (απ’ τον Ζαν Ζωρές στον γκωλισμό) και να καθορίσει τις επιρροές του από τον αμερικανικό κινηματογράφο κι από το χρυσό και επίχρυσο παρελθόν του «cinema du papa».
Συγγραφέας: Σώτη Τριανταφύλλου
Γλώσσα γραφής: Ελληνικά
Σειρά: Κινηματογραφικό Αρχείο (43)
Διεύθυνση: Γιάννης Σολδάτος
Επιμέλεια: Μπάμπης Ακτσόγλου, Χρυσάνθη Παπαλά
Εκδόσεις: Αιγόκερως
Έτος Έκδοσης: 1987
ISBN-13: -
Αριθμός σελίδων: 95
Εξώφυλλο: Μαλακό
Διαστάσεις: 17x12 cm
Διαθεσιμότητα: Εξαντλημένο στον εκδότη
Η Σώτη Τριανταφύλλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Σπούδασε φαρμακευτική στην Αθήνα, ιστορία και πολιτισμούς στο Παρίσι, ιστορία της αμερικανικής πόλης στη Νέα Υόρκη καθώς και γαλλική φιλολογία στην Αθήνα. Έχει γράψει συλλογές διηγημάτων ("Μέρες που έμοιαζαν με μανταρίνι", "Το εναέριο τρένο στο Στίλγουελ", "Άλφαμπετ Σίτυ"), βιβλία για τον κινηματογράφο ("Κινηματογραφημένες πόλεις", "Ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου 1976-1992", "Νέος αγγλικός κινηματογράφος", "Σύγχρονος γαλλικός κινηματογράφος", "Φρανσουά Τριφό", "Τζων Κασσαβέτης". "Μίκαελ Χάνεκε", κ.ά.), μυθιστορήματα ("Σάββατο βράδυ στην άκρη της πόλης", 1996, "Αύριο, μια άλλη χώρα", 1997, "Ο υπόγειος ουρανός", 1998, "Το εργοστάσιο των μολυβιών", 2000, "Φτωχή Μάργκο", 2001, "Άλμπατρος", 2003, "Κινέζικα κουτιά", 2006, "Λίγο από το αίμα σου", 2011, "Για την αγάπη της γεωμετρίας", 2012, "Σπάνιες γαίες", 2013, "Το τέλος του κόσμου σε αγγλικό κήπο", 2017), που έγιναν τα περισσότερα μπεστ σέλερ, τις νουβέλες: "Γράμμα από την Αλάσκα", "Θάνατος το ξημέρωμα", "Η φυγή", "Συγχώρεση", "Πιτσιμπούργκο", "Η ταφή της Οφηλίας", "Μηχανικοί καταρράκτες", τα αυτοβιογραφικά βιβλία: "Ο χρόνος πάλι", "Αστραφτερά πεδία", τα βιβλία για παιδιά: "Η Μαριόν στα ασημένια νησιά και τα κόκκινα δάση", "Γράμμα από ένα δράκο", "Η Μιλένα και το φρικτό ψάρι", "Οι αρχαίοι Έλληνες χώνουν τη μύτη τους παντού", "Οι αρχαίοι Έλληνες χώνουν τη μύτη τους παντού (ξανά)" και για εφήβους και νέους: "Αφρικανικό ημερολόγιο", "Μιλώντας με την Αλίκη για τη φιλοσοφία και το νόημα της ζωής", "Μιλώντας για την Έκφραση Έκθεση". Μαζί με τον Ηλία Ιωακείμογλου, έγραψαν από κοινού τα βιβλία: "Αριστερή τρομοκρατία, δημοκρατία και κράτος" και "Για τη σημαία και το έθνος". Μόνη της, το βιβλίο "Πλουραλισμός, πολυπολιτισμικότητα, ενσωμάτωση, αφομοίωση". Τα άρθρα της στην εφημερίδα "Athens Voice" συγκεντρώθηκαν στους τόμους: "Η φοβερή τροπή των πραγμάτων", 2012, "Η ενδέκατη ώρα", 2014, "Ασκήσεις αταραξίας", 2015, "Οι δυσκολίες των πεδιάδων", 2017.
- "Τζον Χιούστον" (Αιγόκερως, 1988)
- "Μάρλον Μπράντο" (Αιγόκερως, 1985)
- "Το Χόλλυγουντ (Η Βαβυλώνα του Χόλλυγουντ)" (Αιγόκερως, 1984)